Истражувачите од Корејскиот напреден институт за наука и технологија (KAIST) развија хибридна натриум-јонска батерија со висока моќност која може да се полни за неколку секунди.
Натриумот се смета за речиси 1000 пати позастапен од литиумот. Затоа, уредите за складирање на натриум-јонска електрохемиска енергија се попривлечни од традиционалните литиум-јонски електрохемиски складишта на енергија.
Предводен од професорот Јеунг Ку Канг од Одделот за наука и инженерство за материјали, истражувачкиот тим интегрираше анодни материјали кои обично се користат во батерии со катоди погодни за суперкондензатори.

Комбинацијата ѝ помогна на батеријата да постигне високи капацитети за складирање и брзи стапки на полнење-празнење. Студијата покажува дека батеријата може да биде остварлива алтернатива на следната генерација на литиум-јонските батерии.
„Развојот на хибридна батерија со висока енергија и висока густина на моќност бара подобрување на бавната стапка на складирање енергија на анодите од типот на батерии, како и подобрување на релативно нискиот капацитет на катодните материјали од типот на суперкондензатор“, изјави тимот.
Во моментов, достапните системи за складирање на натриум-јонска енергија се слаби за полнење бидејќи имаат мала густина на моќност додека обезбедуваат релативно висока енергетска густина. Засега, достапни се два вида системи за складирање на натриум, натриум-јонски батерии (SIB) и натриум-јонски кондензатори (SIC). Затоа, истражувачите се фокусираа на ќелиите за складирање на натриум-јонска хибридна енергија (SIHES).
SIHES може да користи различни потенцијални прозорци на катоди од типот на кондензатор, и аноди од типот на батерија. Привлече големо внимание затоа што овој систем за складирање, во принцип, може истовремено да овозможи висока густина на енергија и густина на моќ што брзо се полни.
Според истражувачите, SIHES може да постигне густина на енергија од 247 Wh/kg и густина на моќност од 34.748 W/kg. Професорот Канг рече дека истражувањето претставува чекор напред во надминување на сегашните ограничувања на системите за складирање енергија. Тој предвидува пошироки апликации на различни електронски уреди, вклучително и електрични возила.
